Kadınlara 4,3 milyon dolar yatırım sağladı
Nurdoğan ARSLAN ERGÜN
Fırsat eşitliği alanındaki faaliyet ve uygulamalarını “Kadın Platformu” çatısı altında sürdüren Yıldız Holding, taahhüt ettiği 4 milyon dolarlık yatırım hedefini aşarak 1 yılda 53 işletmeye 4,3 milyon dolarlık taban sağladı. 2022 yılında dahil olduğu WEA -Kadın Girişimciliği Hızlandırma Programı kapsamında 3 yıl.
Sürdürülebilir bir gelecek için fırsat eşitliğini desteklemek amacıyla iki yıl önce Kadın Platformu’nu kuran holding, fırsat eşitliğine dayalı uygulama, proje ve performans verilerini içeren raporunu bu yıl üçüncüsünü yayınladı.
Rapora göre; 2022 yılında Yıldız Holding ve şirketlerinde kadın çalışan oranı, işe yeni başlayan kadın çalışan oranı ve terfi eden kadın çalışan oranı gibi temel parametrelerde artış yaşandı. 75 bini aşkın çalışanının yüzde 41’inin kadın olduğu Yıldız Holding’te kadın çalışan sayısını en çok artıran şirket yüzde 9 artışla yüzde 14’e ulaşan Bizim Toptan ve yüzde 46 artışla Şok Marketler oldu. yüzde 51
2025 yılına kadar 5 bin ton alım yapılacak
Yıldız Holding Kadın Platformu Büyükelçisi Begüm Mutuş, holding olarak çalışan sayısını yüzde 42’ye çıkardıklarını söyledi. Mutuş, “Kadınların iş hayatında karşılaştıkları zorlukların bilincinde olarak daha kapsayıcı ve adil bir çalışma ortamı yaratmayı, fırsat eşitliği sunmayı hedefliyoruz” diyen Mutuş, bu hedefi kalıcı kılmak için 2021 yılında Kadın Platformu’nu kurduklarını hatırlattı.
Mutuş, Kerevitaş’ın SuperFresh markasıyla kadın çiftçileri desteklemek ve tedarik zincirinde fırsat eşitliğini sağlamak için “Tarımın Kadın Yıldızları” projesini başlattıklarını bildirdi. 8 milyon TL’nin üzerinde değer yaratıldığını duyurdu.
Kadın iş ortaklarımızın sayısı hızla artacak
Mutuş, kadın girişimciler için verdikleri vakıflar hakkında şu bilgileri verdi: “Lady Godiva Enterprise, fırsat eşitliği, kadınların toplumlarına dahil edilmesi ve güçlenmesi için çalışan sivil toplum kuruluşlarına hibe sağlamaya devam ediyor.
Pladis’in liderlik gruplarında kadınların temsilini artırmak için oluşturduğumuz Women in Leadership Network ile kadın çalışanlarımız arasındaki bağı destekliyoruz. Seç Market’in de kadın girişimcileri desteklemek amacıyla bu yıl başlattığı ‘Gücünle Gülümse’ projesi ile kendi mağazası olan kadın iş ortaklarımızın sayısını hızla artırmayı hedefliyoruz.”
“Kör işe alım sürecini başlattık”
İşe alım sürecinde yetkinlik ve yetkinliği dikkate aldıklarını söyleyen Begüm Muslu, “Önümüze gelen özgeçmişlerin üzerine isim ve fotoğraf işliyoruz ve sadece işin niteliğine bakıyoruz. Yani ‘kör bir işe alım süreci’ yapıyoruz. Böylece cinsiyet değil, yetenek ve yetkinlik ön plana çıkıyor.”